keresés a weboldalon

Zalaegerszegi Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola

Osztálykirándulás 4.b

Az osztálykirándulás napján, szerda reggel háromnegyed nyolckor gyülekeztünk az iskola
kapujában. Miután elbúcsúztunk a szüleinktől és felszálltunk a buszra, vidáman integetve
indultunk el Veszprém felé. Kb. egy órát utaztunk, aztán megálltunk egy Balatonra néző kilátónál.
Csodálatos kilátás nyílt innen a tóra! A fotózkodás után sok-sok meredeklépcsőn lementünk egy
forráshoz, ahol jót játszottunk. Aztán indultunk is tovább. Ismételten egy óra utazás várt ránk.
Amikor megérkeztünk Veszprémbe, és beléptünk az állatkertbe, azonnal a lámák fogadtak
bennünket. Ők ránk se hederítettek, békésen ácsorogtak. Hamar eluntuk magunkat és
megközelítettük az alpakák és a struccfélék ketrecét. Onnan a tevékhez sétáltunk, akik úgy
néztek, mint aki azt mondja: – Ó, már megint gyerekek? Sokat ott sem időztünk, mert az
elefántokat érdekesebbnek találtuk. A pingvinek és a fókák, akik ezután következtek, nagyon
aranyosak voltak. Az oroszlánok, a zebrák meg az orrszarvúak meglátogatása után
visszafordultunk, mert várt minket az ebéd: babgulyás és rántott sajt. Nagyon finom volt! Ebéd
után fagyiztunk, aztán egy jót játszottunk az étterem melletti szuper játszótéren. Aztán irány a
többi állat! Egy kisebb séta után a pettyes szarvasokhoz értünk, akiket megetettünk. Ezeken kívül
megnéztük még a makikat, a dromedárokat, a kecskéket meg a bölényeket. Ezeket nem írom le
részletesen, mert akkor nagyon hosszú lenne a szöveg. Ezután a dínóparkon keresztül vezetett
az út. Igaz, csak műanyagból készültek ezek az őslények, de nagyon élethűek voltak. Az út
végén, az ajándékboltban mindenki vásárolhatott. Jó drága volt itt minden! Aztán végigfutottunk a
madárházon, megnéztük a medvét, a makikat meg a hüllőházat is. Úgy eltelt az idő, hogy
rájöttünk, hamarosan bezár az állatkert. Sietnünk kellett kifelé, ha nem akartuk itt tölteni az
éjszakát!
Hazafelé ismét két órát buszoztunk, sokat beszélgettünk, vidáman telt az utazás. Amikor
hazaértem, örömmel meséltem el anyának ezt az élményt.